وبلاگ گروه ریاضی متوسطه شهرستان بوکان

وبلاگ گروه ریاضی متوسطه شهرستان بوکان

این وبلاگ برای استفاده دانش آموزان ودبیران وتمام علاقه مندان به علم ریاضی طراحی شده است.
وبلاگ گروه ریاضی متوسطه شهرستان بوکان

وبلاگ گروه ریاضی متوسطه شهرستان بوکان

این وبلاگ برای استفاده دانش آموزان ودبیران وتمام علاقه مندان به علم ریاضی طراحی شده است.

برنامه مطالعاتی آبان ماه

برنامه مطالعاتی آبان ماه 

 از زمان عقب نمانیم  
هر وقت به هر یک از ماه های سال و به کارهایی که باید در آن ماه انجام شود، فکر می کنیم می بینیم که هر ماه رنگ و ‌بوی آموزشی خودش را دارد اکنون به ماه آبان رسیده ایم.

• هنوز شوق خواندن زیاد است. این شوق حتی تا نیم سال اول هم بالاست. اما برای گروهی از دانش آموزان، قصه جور دیگری است. برای آن ها آبان ماه، زمان آغاز عقب افتادن از برنامه درسی مدرسه است. این موضوع برای افرادی پیش‌ می آید که برنامه ریزی مدرسه را در اولویت قرار نداده اند، چه آن هایی که تنبلی و کم کاری کرده اند و چه آن هایی که با تمرکز بیشتر روی آزمون های آزمایشی، از مدرسه جا‌مانده اند.

 • با پیشرفت تدریس معلم ها، برگزاری امتحانات در مدرسه بیشتر و جدی تر می شود. گروهی از بچه ها از تعادل خارج می شوند، با تمرکز بر امتحانات مدرسه، «به روز بودن» را از دست می دهند و یا از مطالعه کامل برنامه آزمون های آزمایشی جا می مانند. 

 • با شروع امتحانات در مدرسه فرصت تکرار و تکمیل یادگیری دروس جدید سال چهارم بیش‌تر فراهم می شود، به همین جهت از اواخر آبان تا اواخر آذر، دانش آموزان به دروس پیش دانشگاهی بیش تر مسلط می شوند و نمرات شان در این دروس بهتر می شود.

 هنوز بسیاری از بچه ها در برنامه ریزی کم تجربه هستند. طبیعی ‌است نتوانید همه فعالیت ها را هماهنگ با هم پیش ببرید. ممکن است بخشی از یک درس را خوب و قوی بخوانید اما بخش دیگری را به هر دلیل از جمله؛ دشواری، کمبود وقت، کم توجهی، برنامه ریزی نامناسب و... ضعیف تر بخوانید. این وضعیت ترمیم و جمع بندی مطالب را در آینده دشوارتر می کند. پس بهتر است از همان ابتدا به هیچ درس یا مبحثی کم توجهی نکنید و در اولین فرصت یا تعطیلی، آن ها را جبران کنید. 

• عدم تسلط به برنامه ریزی و کم تجربگی در چگونگی مطالعه، موجب نوسان نمره و تراز در آزمون ها می شود. ممکن است شما نتوانید برخی از مباحث را آن‌طور که باید در آزمون به نمره بالا برسانید و به همین دلایل نمراتتان نسبت به آزمون های گذشته نوسان بیش تری پیدا کند.

به‌تدریج مشکلات گروهی از بچه ها در آزمون بیش تر می شود. عدم تسلط بر دروس و نداشتن مهارت برای آزمون دادن موجب می شود در بسیاری از اوقات نتوانید به اندازه سوادتان، حق تان را از آزمون بگیرید. باید نه فقط برای یادگیری بلکه برای تسلط بر مباحث نیز برنامه ریزی داشته باشید. مطالب آموخته شده گذشته را فقط دوباره خوانی کنید و تکرار نکنید. در دوره و مرورهای خود روی اشکالات خود تمرکز بیشتری داشته باشید و یادگیری تان را به سطوح بالاتر بکشانید. مطالب را اشکال گیری، طبقه بندی و سازماندهی کنید. از سوی دیگر باید هنر امتحان دادن و پاسخگویی در زمان را در خانه تمرین کنید نه در جلسه آزمون، تا قبل از آزمون آمادگی لازم را به دست‌‌آورده باشید.

 • تلاش کنید با استفاده از تکنیک کاهش غلط‌، تعداد پاسخ های نادرست خود را تا جای ممکن به حداقل برسانید. در این تکنیک تنها سعی کنید به جای افزایش تعداد پاسخ های درست، از تعداد پاسخ های غلط خود کم کنید. این تکنیک روشی موثر برای افزایش نمره شما در آزمون هاست.  اگر در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید جایی برای شل کار کردن وجود ندارد. هر هفته ای که ساعت مطالعه تان به هر دلیل کم شود نتایج آزمون تان ضعیف تر می شود. با تمام وجود کار کنید تا در ماه های بعدی راحت تر باشید.
منبع: انتشارات گاج

نظرات 1 + ارسال نظر
کریستیانو( تمدن) سه‌شنبه 20 آبان 1393 ساعت 17:36

مرسی خانم اکابریان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد